Koristni učinki plesa

Koristni učinki plesa

Vsi poznamo občutek, ko plešemo na dobro pesem in naše skrbi počasi odplavajo stran.

To se zgodi ali zaradi dobre glasbe ali zaradi gibanja, ki požene naše srce. Mogoče se zgodi zaradi izziva usvajanja zahtevnih plesnih gibov, kar prinaša posebno zadovoljstvo.

Ne glede na to, kaj je pravi razlog, ena stvar je gotova: Fizični, mentalni in čustveni učinki plesa so neskončni.

KORISTNI UČINKI PLESA

Ne glede na to, ali si star 8 ali 80 let, ples te bo spravil na noge in izboljšal tvoje počutje. Gibanje v ritmu glasbe izboljša tvoje fizično in mentalno zdravje, podpre tvoje dobro počutje in družabnost in lahko spremeni tvoje celo življenje.

Fizični učinki

Ples je vadba, rekreacija, šport. Zato bo na tvoje telo vplival podobno kot druge aerobne in anaerobne vadbe.

1. Srčno-žilni sistem

Plesna vaja se natančno sklada s priporočili o rekraciji in ravno prav pospeši delovanje srca in s tem ožilja.

2. Drža in moč

Ples je gibanje, ki telo postavi v vse ravnine in ga spodbudi, da uporabi mišice, ki jih v vsakodnevnem življenju ne uporablja (npr. Odmiki trupa, dvigovanje nog…)

Ples ne pozabi na nobeno mišico v telesu. S tem pa ne krepi samo mišične moči, ampak tudi držo.

3. Nežen do telesa

Ples je rekreacija, ki je (v pravi obliki) primerna tudi za ljudi s poškodbami ali omejitvami. Intenzivnost vadbe pri plesu se lahko regulira, zato lahko pleše čisto vsak.

Mentalni učinki

4. Krepi kongnitivne sposobnosti

Ples spodbuja delovanje možganov in dokazano vpliva na sposobnosti mišljenja tudi, ko se telo stara. To se zgodi, ker ples v možganih krepi spomin in predele za načrtovanje in organizacijo.

Poleg tega pomaga pri ravnotežju, česar pri drugih vajah za možgane ne dobiš.

5. Izziv za možgane

Pri plesu hkrati delujeta spomin, ki prikliče zaporedje gibov, in natančno premikanje z izražanjem tistega, kar čutiš v točno tistem trenutku. Pri plesu je osredotočenost zelo pomembna, ta pa pomaga krepiti delovanje možganov,.

Ne glede na starost je to najboljša možna vaja za možgane.

6. Pripadnost

Ena najboljših značilnosti plesa je, da se vanj lahko vključi vsak. Ne glede na izgled, spol, starost, spol… Če se lahko premikaš (pa četudi samo v zgornjem ali samo v spodnjem delu telesa), lahko plešeš.

Ta pripadnost in poenotenje pomenita veliko tistim, ki se v drugih športih težko znajdejo.

7. Družabnost

Biti z drugimi ljudmi in plesati, pomeni dobro čustveno zdravje. Družabnost je velik del plesa in vezi med tistimi, ki plešejo skupaj, so večne.

8. Vpliva na počutje

Ples ti omogoča sprostitev najglobljih čustev. S plesom se lahko izraziš, lahko pa z njim zbežiš v svoj svet. Oboje odlično vpliva na počutje in spopadanje s čustvenimi težavami.

KORISTNI UČINKI PLESA NA OTROKE

Gibanje v ritmu je za otroka popolnoma naravno. S tem, ko ga vključiš na plesne vaje, pa to naravno slo samo še podkrepiš.

Ne samo, da ples otrokom pomaga sproščati odvečno energijo v pravo smer, omogoča jim tudi izražanje. Kot bi se naučili še enega jezika, svojega jezika.

Plesni treningi otroka naučijo, da se vaja izplača. Če se trudijo in vadijo, v ogledalu kmalu vidijo rezultate. To je odlična šola za življenje, saj na lastne oči vidijo, kako se redna vaja, učiteljevi napotki in lasten trud, spremenijo v pozitivne rezultate.

S plesom se učijo discipline, organizacije in vztrajnosti, hkrati pa to, da skupinsko delo prinese določene rezultate in da je vsak v skupini pomemben. To potem prenesejo na svoje življenje in so dokazano bolj samozavestni.

NASVETI ZA BOLJŠI PLES

Najbolj pomembno pri plesu, se bodo strinjali vsi strokovnjaki, je, da se zabavaš. Tu pa je nekaj kratkih nasvetov, kako svoj ples še dodatno izboljšaš:

Prepusti se, naj te ne bo strah in zaupaj vase!

Prvi korak na poti do dobrega plesanja je ta, da se popolnoma prepustiš. Ne boj se, zaupaj vase, ne oziraj se na druge. Samo pleši.

Pravi ples se zgodi, ko plešeš zase – ne glede na to ali si na treningu, sredi diskoteke, na odru ali v svoji sobi. Ko ti je vseeno, kaj si drugi mislijo o tebi in se samo prepustiš svojemu notranjemu gibu.

Ples od tebe zahteva, da zaupaš vase, da zaupaš svojemu treningu in da si dovoliš leteti.

Začni z dobro osnovo!

Ne glede na plesno zvrst, še vedno je osnova za vse balet. Poznavanje osnov baleta, ki uči, kako držiš močno jedro, je ključnega pomena na poti do dobrega plesanja.

Vadi tudi izven treningov!

Treningi so zelo pomembni, a vseeno poskušaj gibe ponavljati tudi doma, na samem, kjer jih lahko drugače začutiš in izpopolniš.

Ritem in natančnost, potem stil!

Veliko plesalcev bi se takoj najraje lotilo osebnega stila plesanja, a sta osnova in natančnost zelo pomembni. Preden lahko dodaš svojo osebnost, moraš obvladati ritem in gibe.

Izbori si dobro pozicijo na treningih! 

Izbori si mesto na sredini, ne nekje v kotu. Tako se boš bolje videl/a in imel/a tudi boljši pregled na svojega učitelja,

Vir: https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/benefits-of-dance#tips-for-dancing-well 

Dodaj odgovor

×